Valikko Sulje

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 22.2.2021 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Nämä yleiset tilaus- ja toimitusehdot koskevat Restel Ravintolat Oy:n (y-tunnus: 0658353-4), jäljempänä Myyjä), verkkopalvelun kautta tilattuja ravintolatuotteita ja/tai lahjakortteja (jäljempänä tuotteita). Näitä ehtoja sovelletaan Myyjän ja tuotteiden ostajan (jäljempänä ostaja), sekä Myyjän ja tuotteiden saajan välisessä sopimussuhteessa. Tuotteiden ostaja ja saaja voivat olla sama henkilö. Tuotteiden ostaja hyväksyy ostohetkellä voimassa olevat yleiset tilaus- ja toimitusehdot sekä palvelukohtaiset erityisehdot. Tämän lisäksi lahjakortin saaja hyväksyy käyttäessään lahjakortin sen ostohetkellä voimassa olleet yleiset tilaus- ja toimitusehdot sekä mahdolliset palvelukohtaiset erityisehdot. Myyjällä on oikeus perua tehty tilaus tai purkaa kauppa, mikäli yleisiä sopimusehtoja tai palvelukohtaisia erityisehtoja on rikottu. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Yrityksen tiedot:
Ravintola Lastu, Restel Ravintolat Oy (y-tunnus 0658353-4)
Ankkurikatu 7
15140 Lahti
FINLAND

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan välityksellä osoitteesta verkkokauppa.ravintolalastu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Ostotapahtuman eteneminen

Ostaja ostaa tuotteet Myyjän verkkokaupasta. Tuotteiden toimitustapa on ostajan valinnan mukaisesti noudettuna Ravintola Lastusta ravintolan aukioloaikana tai postitettuna tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen (ostaja tai tuotteen saaja) 2-7 arkipäivän sisällä siitä, kun ostotapahtuma ja ostajan maksusuoritus on rekisteröitynyt järjestelmään. Tuotteiden hintaan voidaan lisätä toimitustapakohtainen toimitusmaksu, joka ilmoitetaan toimitustavan valinnan yhteydessä. Ostajalle lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus ostetuista tuotteista. Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät mahdollisen arvonlisäveron. Alle 18-vuotiaalla ostajalla on oltava huoltajan suostumus ostamiselle, ja Myyjä varaa oikeuden tarkastaa suostumus.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6). Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot.

Toimitusaika

Mikäli tilaus saapuu meille maanantaina ennen klo 12, se ehtii vielä saman viikon toimitukseen. Emme postita tuotteita lauantaisin emmekä sunnuntaisin.  Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan sivuilla.

Toimitustapa ja toimituskulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi toimitustavan. Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti postipakettina. Paketteja voi seurata lähetystunnuksella. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina, maksikirjeenä tai kirjetoimituksena.

Tuotteiden säilyvyys

Tuotteeseen on merkitty parasta ennen -päiväys. Suklaan maku on parhaimmillaan huoneenlämpöisenä ja suositeltu säilytys lämpötila on +14 – +20. Tuotteet tulee suojata voimakkailta hajuilta, mauilta ja valolta.

Vaihto- ja palautusehdot

Tuotteillamme ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, koska tuotteemme ovat räätälöityjä.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen ravintolat(@)sibeliustalo.fi tai postitse:

Ravintola Lastu
Ankkurikatu 7
15140 Lahti
FINLAND

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
HUOM! Noutamatta jätetyt tilaukset hävitetään. Niitä ei lähetetä uudelleen.

Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin yleisiin toimitusehtoihin sekä Myyjän ja ostajan sekä Myyjän ja lahjakortin saajan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimussuhteesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaisee Helsingin käräjäoikeus. Siltä osin kuin sopimukseen sovelletaan kuluttajansuojalakia, sopimuksen osapuolena oleva kuluttaja voi nostaa kanteen myös kotipaikkansa käräjäoikeudessa.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Myyjä käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Lahjakortit

Lahjakortin sisältö
Voimassa oleva lahjakortti kelpaa maksuksi lahjakortissa ilmoitettuun palveluun ja ilmoitetulle palveluntarjoajalle. Palvelun sisältö on mahdollisimman tarkasti kuvattu Myyjän verkkokaupan sivustolla. Jos palvelusta kuitenkin herää kysymyksiä, voit ottaa yhteyttä Myyjän myyntipalveluun sähköpostitse tai puhelimitse: palaute@restel.fi.
Lahjakortin arvo voi olla 20–100 euroa.

Lahjakortin voimassaolo

Jollei tuotekuvauksessa tai lahjakortissa ole muuta mainittu, lahjakortti on voimassa 12 kk sen ostopäivästä. Palvelu on käytettävä lahjakortin voimassaoloaikana.

Tarjoukset ja alennuskampanjat

Tarjoukset ovat voimassa vain ilmoitetun ajan. Tarjouksia ei voi yhdistää toisiin tarjouksiin ellei niin erikseen mainita.

Lahjakortin käyttäminen

Lahjakortti toimii maksuvälineenä lahjakortissa ilmoitettuun Myyjän palveluun, poislukien näissä ehdoissa ilmoitetut rajaukset. Lahjakortti on esitettävä palvelua maksettaessa. Kadonnutta tai varastettua lahjakorttia ei korvata. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi. Käyttämätöntä lahjakorttia ei lunasteta takaisin sen voimassaoloajan päätyttyä.

Peruutusoikeus

Lahjakortin ostajalla on oikeus peruuttaa Myyjän verkkosivuston kautta tehty lahjakortin tilaus 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun ostaja tai lahjakortin saaja on vastaanottanut lahjakortin. Palautusoikeutta ei kuitenkaan ole, mikäli lahjakorttia on jo osittainkin käytetty. Ostajan on palautettava lahjakortti omalla kustannuksellaan tilauksen peruuttamisen yhteydessä. Kirjeitse toimitettujen lahjakorttien toimitus- ja käsittelykuluja ei palauteta.

Vastuunrajoitus

Myyjän vastuu rajoittuu aina enintään lahjakortin ja/tai tuotteen nimellisarvoon. Myyjä ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure), kuten esimerkiksi lakosta, työsulusta, maksuvälinesaarrosta, tietoliikennehäiriöstä tai postinkulun viivästyksistä.

Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin yleisiin toimitusehtoihin sekä Myyjän ja ostajan sekä Myyjän ja lahjakortin saajan väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Sopimussuhteesta aiheutuvat erimielisyydet ratkaisee Helsingin käräjäoikeus. Siltä osin kuin sopimukseen sovelletaan kuluttajansuojalakia, sopimuksen osapuolena oleva kuluttaja voi nostaa kanteen myös kotipaikkansa käräjäoikeudessa.